PRESS

 

TIEDOTE 12.9.2013

Rakasta lähimmäistäsi ja anna hyvän kiertää Helsingissä 12.9.-19.9.2013

Rakastakaa lähimmäistänne ja näyttäkää se konkreettisesti tarjoamalla ylimääräinen kahvikupillinen ikäihmiselle tai yksinäiselle vierustoverille.

Public Action nostaa tunteet pintaan ”Bible of Love” – teemanumerossaan ja tuo Italiasta alunperin olevan hyväntekeväisyyskonseptin Helsinkiin. Kantakaupungin kahvikulttuurin ikonit, yhdessä pienten kahvilayrittäjien kanssa osallistuvat Public Actionlehden katalysoimaan hyväntekeväisyyskonseptin toteuttamiseen.

TARINA JOKA INSPIROI KOKO MAAILMAA

A caffè sospeso (Italiaksi) suspended coffee (englanniksi) tarkoittaa tuntemattoman hyväntekijän tarjoamaa kahvikupillista hyväntekeväisyystarkoituksessa sitä eniten tarvitsevalle. Traditio alkoi yli sata vuotta sitten Napolissa, jossa hyvää onnea kohdannut asiakas osti yhden kahvikupin sijaan kaksi, mutta kulutti vain yhden. Kun myöhemmin vähäosainen henkilö tuli kahvilaan, hän kysyi olisiko yhtään ”sospesoa” tarjolla, jonka jälkeen hänelle tarjottiin, kahvikupillinen ilmaiseksi.

Idea saavutti valtavan suosion leviten ensin koko Italiaan ja muutama vuosi myöhemmin Suspended Coffee -aloite levisi mm. Englantiin, Kanadaan, Venäjälle ja Yhdysvaltoihin.

Public Action on ”Suspended Coffee Helsinki” aloitteen katalysoija. Tempaus toteutetaan ensimmäistä kertaa Suomessa tänä syksynä. Kutsumme kahvilanyrittäjät ja kuluttajat talkoisiin, jotta Helsinki olisi parempi paikka elää meille kaikille.

Publc Action ”Bible of Love -teemanumeron kumppanit ovat Vallilla Interior, Nokia ja Design Forum Finland. Teemalehti on kumppanikahviloiden lisäksi jakelussa Akateemisessa kirjakaupassa, jossa sitä myydään 2 euron hintaan. Tuotto lahjoitetaan kokonaisuudessaan vanhustentyön ja käihmisten tukemiseen.

Public Action on ladattavissa iPadille ilmaiseksi täältä

TAUSTAA

Public Action on vuonna 2012 perustettu uusi sosiaalinen innovaatio jamnon-profit hanke, johon kuuluu printtilehti ja iPad -julkaisu. Julkaisu panostaa poikkitieteelliseen estetiikkaan, hitaaseen lukemiseen ja sen tavoitteena on virittää yhteiskunnallisesti mielenkiintoista keskustelua.

Ajattele, liity ja auta – on julkaisun motto. Se haastaa lukijansa, tekijänsä ja kumppaninsa osallistumaan moniarvoisemman yhteiskunnan rakentamiseen. Lukijat ovat kansainvälisiä muutosagentteja, pääasiassa 25-45 -vuotiaita urbaaneja kaupunkilaisia.

Public Action hankkeen käynnistäjä on lehden päätoimittaja ja luova johtaja Tiina Alvesalo.

www.publicaction.fi

www.facebook.com/publicaction.fi

www.facebook.com/suspendedcoffeehelsinki

 

Lisätiedot:

Tiina Alvesalo, päätoimittaja & luova johtaja

Email tiina.alvesalo@tiinaalvesalo.com  045 65 77774

 

COFFEE SUSPENDED HELSINKI 12.9.-19.9.2013 KAHVILAKUMPPANIT

Cafetoria Roastery www.cafetoria.fi

Runerberginkatu 31, Helsinki

Sis. Deli+ Cafe www.sisdeli.fi

Kalevankatu 4, Helsinki

Sis. Deli +Cafe

Korkeavuorenkatu 6, Helsinki

Sis Deli + Cafe

Pursimiehenkatu 7, Helsinki

Sis. Deli +Cafe

Topeliuksenkatu 3, Helsinki

Factory Street Cafe

Tehtaankatu 19 B, Helsinki

Porvoonkadun Baari www.porvoonkadunbaari.fi

Porvoonkatu 19, Helsinki

Cafe Carusel www.carusel.fi

Merisatamanranta 10, Helsinki

Design Museo/ Cafebar Luomus www.cafeluomus.com

Korkeavuorenkatu 23, Helsinki

John & Nyström www.johanochnystrom.se/fi

Kanavaranta 7C, Helsinki

Cafe Lasipalatsi www.cafe.lasipalatsi.fi

Mannerheimintie 22-24, Helsinki

Cafe Regatta Merikannontie 10, Helsinki

Good Life Coffee www.goodlifecoffee.fi

Kolmas Linja 17, Helsinki

Kaffa Roastery www.kaffaroastery.fi

Pursimiehenkatu 29 A, Helsinki

Café Exhibitionists www.theexhibitionists.fi

Museokatu 28, Helsinki

Kahvila Sävy www.kahvilasavy.fi

Aleksis Kiven katu 12, Helsinki

Fratello di Torrefazione www.fratello.fi New Kluuvi,

Yliopistonkatu 6, Helsinki

Cafe Moko www.moko.fi

Perämiehenkatu 10, Helsinki

Success Cafe Korkeavuorenkatu 2, Helsinki

Ravintola Hima & Sali www.himasali.com

Tallberginkatu1C (Kaapelitehdas), Helsinki

Ravintola Tori www.ravintolatori.fi

Punavuorenkatu 2, Helsinki

Ravintola AlppiTori www.ravintolatori.fi

Kirstinkatu 15, Helsinki

Cafe Ekberg www.cafeekberg.fi

Bulevardi 9, Helsinki

Made in Kallio www.madeinkallio.fi

Vaasankatu 14, Helsinki

 

PRESS RELEASE 04TH OF APRIL 2013

PUBLIC ACTION EXPANDS THE CONCEPT ”WORK” IN A MULTICULTURAL SOCIETY TO INCLUDE ART & DESIGN PROFESSIONALS

Public Action No. 3 ”Work Edition” came out on the 04th of April 2013 in conjunction with Makia Clothing, Vallila Interior and the Finnish ”Green” company Ekosähkö.

This cutting-edge visual journalism is to be enjoyed on free download from the App Store on your iPad. Also a print edition is distributed in selected cafes, galleries and museums in Helsinki.

Public Action magazine Editor in Chief Tiina Alvesalo reveals that the philosophy of the magazine is energised by Marx’s Das Capital”Karl reminds us that ”Work is imbued with a new spirit when the reader sets out on the road of visual journalism.”

Alvesalo believes that the journalist serves as the curator of a vibrant culture in our radically changing media environment. Alvesalo’s work is based on a sharp vision of subject matter that is relevant, on content that is distributed to different media platforms. ”Public Action might be called a rough diamond than trying to fit into traditional media roles” , concludes Alvesalo.

”Who am I working for then?” And the reader can seek to reply to this universal query. Public Action opens valid debate on the big questions of contemporary life.

 

TIEDOTE 8.2.2013

PUBLIC ACTION IPAD-JULKAISU YHTEISTYÖSSÄ DIGITAALISIA JULKAISUALUSTOJA KEHITTÄVÄN RICHIEN KANSSA

Public Action iPad -lehti julkaistiin App Storen Newsstandissä tammikuussa 2013 käyttäen Richie Oy:n Suomessa kehittämää Maggio -nimistä iPad julkaisualustaa, joka mahdollistaa rich media -toiminnallisuudet ja uudenlaiset mahdollisuudet sisältöyhteistyökumppaneille sekä mainostajille. Richien julkaisuratkaisuja käyttävät Suomen johtavat mediatalot, muun muassa Sanoma, MTV 3 ja Talentum.

Public Action panostaa visuaalisuuteen ja rahoitus tulee teemaan sopivilta kumppaneilta. Ensimmäisen numeron aiheena oli Nälkä ja partneriksi lehdelle valikoitui Punainen Risti, jonka Nälkäpäivään lehti istui luontevasti. Lehti lanseerattiin Lapinlahden sairaalassa, Carl Ludvig Engelin suunnittelemassa miljöössä.

Ensimmäistä Public Action printtilehteä jaettiin Suomen Punaisen Ristin Nälkäpäivän 2012 yhteydessä Helsingissä. Lehti tuli myös myyntiin Helsingin Stockmannin Akateemisen Kirjakauppaan hintaan 2 euroa ja se myytiin loppuun. Kaikki tuotot myynnistä menivät lyhentämättöminä Suomen Punaisen Ristin Katastrofirahastolle.

Public Actionin tavoitteena on virittää yhteiskunnallisesti mielenkiintoista keskustelua. Ajattele, liity ja auta – on julkaisun motto. Se haastaa lukijansa, tekijänsä ja kumppaninsa osallistumaan moniarvoisemman yhteiskunnan rakentamiseen. Lukijat ovat kansainvälisiä muutosagentteja, pääasiassa 25-45 -vuotiaita urbaaneja kaupunkilaisia.

Ensimmäistä Public Action -printtilehteä jaettiin Suomen Punaisen Ristin Nälkäpäivän 2012 yhteydessä Helsingissä. Lehti tuli myös myyntiin Helsingin Stockmannin Akateemisen Kirjakauppaan hintaan 2 euroa ja se myytiin loppuun. Kaikki tuotot myynnistä menivät lyhentämättöminä Suomen Punaisen Ristin Katastrofirahastolle.

Public Action ”Hunger Edition”, lehden ensimmäinen numero, on nyt ladattavissa ilmaiseksi App Storessa. Ensimmäinen iPad -lehti näyttää ennen julkaisematonta materiaalia Helsingin ”Teurastamosta”, Kuvataideakatemiasta sekä Lapinlahden sairaalan suljetulta osastolta. Maggio –julkaisualusta mahdollistaa liikkuvan kuvan ja linkkien toiminnan visuaalisen journalismin ja kumppanisisällön tuotannossa.

Public Action lehteä jaetaan valikoiduissa kahviloissa, ravintoloissa, gallerioissa, kirjakaupoissa, sekä Suomessa. Painosmäärä lehdelle on 10 000 kappaletta, latausmääriä iPad –lehdelle tavoitellaan saman verran.

Public Action jatkaa 2013 aikana ilmestyvissä numeroissaan universaalien yhteiskunnallisten teemojen käsittelyä: Ystävyyttä, Työtä, Rakkautta ja Perhettä. Kyseessä on kaksikielinen julkaisu, jossa sisällön kieli vaihtelee suomesta englantiin, jolloin teemat saavat myös laajemman merkityksen.

Public Action No. 2 ”Friendship Edition” iPad -mediajulkaisu lanseerataan ystävänpäivänä 14.2. Design Forum Shopissa, joka muuttuu Valentineksi, ystävyyden lähettilääksi. Tapahtuma tavoittelee ystävyyden ja uusyhteisöllisyyden nostatusta ja illan teemana on suuresti toisille ihmisille, uusille tuttavuuksille juttelu, ajatusten ja aikomusten vaihto.

Public Action hankkeen käynnistäjä on lehden päätoimittaja ja luova johtaja Tiina Alvesalo. Hän muun muassa perusti kymmenen vuotta sitten PÀP ”tyyliraamatun”, jota jaettiin 24 maassa maailmanlaajuisesti. Viime vuonna Alvesalo toteutti ”Manifest – Homeless” -lehden Artekille. Alvesalo on työskennellyt erilaisissa taide-, design- ja kirjahankkeissa sekä johtavien media-, pörssi-, design-, koru- ja kello, teknologia- ja elintarvikeyritysten projekteissa.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *